2011. április 23., szombat

Mariko név története

Holt volt, hol nem volt... Egyszer régen, nagyon régen... még az árkon - bokron is túl, ment a TV-ben a Sogun című filmsorozat. Anno, egy kedves barátom, innen merítvén ihletet keresztelt át Marikóvá.

Itt a blogon a nemzetköziség kedvéért írom rövid "o"-val - amit persze valójában azzal is kell. Hosszú Ó minden magyar szó végén - így tanultuk oskolában, ha jól rémlik. Így lettem hát nagyjából negyed századdal korábban Marikó. Mivel sehogy sem kedvelem az általános Marika becézést, valamint a Marcsitól is kiráz a hideg, az angol Méritől nem kevésbé. Így hát örömmel vettem az átnevezést.

Többen mondták már, hogy nagyon sirály név lenne önmagában is a Marikó - anyakönyveztetni kéne. Hát rajta, akinek kedve van hozzá! Változatosság gyönyörködtet. Az Ildikón és az Iringón kívül nem is jut eszembe más ó végű keresztnév. Vajon tud közületek valaki még?

Aztán egyszer csak eszembe jutott, hogy rákeresek. Lámcsak - így derült ki, hogy bizony van Mariko madárka is. Aki nem hiszi, járjon utána a Wikipédiában. A lenti fényképekhez is ott jutottam, illetve onnan értem el.




Mariko babamadárkák, fiókáim - Fiam, lányom, unokáim -)))


Mariko - dagadt madár - mintha én lennék -)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése